Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

+1 -800-456-478-23

The TSL industry, like most others, is currently undergoing a period of dynamic digitization of business processes. New technologies make it possible to manage purchasing and financial processes from virtually anywhere on Earth. Thanks to the digitalization of processes, the threshold of entry into the TSL industry has been significantly lowered. It is now easier to access freight exchanges, settle drivers’ time or navigate through the maze of international regulations. This fact has directly translated into the expectations of company managements towards IT systems supporting key business processes. Purchasing platforms are required to provide easy access to data, comprehensive coverage of the source-to-pay process and quick return on investment.
Branża TSL, jak większość innych, przechodzi obecnie okres dynamicznej cyfryzacji procesów biznesowych. Nowe technologie umożliwiają zarządzanie procesami zakupowymi i finansami z praktycznie każdego miejsca na Ziemi. Dzięki digitalizacji procesów znacząco obniżył się próg wejścia do branży TSL. Łatwiejszy jest dzisiaj dostęp do giełd towarowych, rozliczania czasu kierowców czy poruszania się w gąszczu przepisów międzynarodowych. Fakt ten przełożył się bezpośrednio na oczekiwania zarządów firm wobec systemów informatycznych wspierających kluczowe procesy biznesowe. Od platform zakupowych wymaga się łatwego dostępu do danych, kompleksowości w zakresie pokrycia procesu source to pay oraz szybkiego zwrotu z inwestycji.
Emilia Clarke
Thanks to the implementation of the new Procurement Platform, tenders conducted by PKP PLK S.A. are conducted more efficiently and safely. The service of contractors and the whole procurement process have been improved. The tool currently used by PKP PLK S.A. allows for trouble-free execution of the largest tenders in Poland in the area of railroad line modernisation and construction.

The new version of the Marketplanet Platform at PKP PLK S.A. includes, among others, the following modules: Technical Dialogue, Purchase Requests, Proceedings, Auctions, Contracts, Contractors, Reporting, Planning. A number of integrations have also been implemented, strengthening the position of the Purchasing Platform as one of the most important IT tools in the Company.

Business Benefits:
- realization of measurable financial savings
- increase the efficiency of purchasing processes
- unification and simplification of purchasing procedures
- implemented IT solution allowing for effective control of the tightness and transparency of the procurement process


Become a supplier
Check out our solutions