Zamówienia publiczne od strony Wykonawcy [infografika]

18 października 2018r. wejdzie w życie obowiązek stosowania elektronicznych środków komunikacji Wykonawców z Zamawiającymi. Dotyczy to przede wszystkim składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Obowiązek ten wprowadza dyrektywa klasyczna ­– 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L 94 z 28.03.2014, str. 65) oraz dyrektywa sektorowa – 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania […]

5 największych błędów e-sourcingu [infografika]

Dobrze przeprowadzony proces e-sourcingowy wykorzystuje takie narzędzia jak RFX czy aukcje elektroniczne. E-sourcing jest podstawą do generowania oszczędności oraz optymalizowania kosztów procesu. Pomaga oszczędzać czas i usprawnia zakupy. A to wszystko przekłada się na rentowność procesu oraz wyniki operacyjne. Aby znaleźć odpowiednich dostawców i zbudować z nimi dobre relacje, należy unikać tych 5 błędów: Brak ustalonej strategii Firma pozbawiona strategii zakupowej spójnej z biznesową […]

Projekty sourcingowe, czyli jak skutecznie budować bazę dostawców

Według ankiety przeprowadzonej przed warsztatami (Zarządzanie bazą dostawców), które organizowaliśmy wraz z PSML, dla 60% Kupujących proces wyboru dostawcy przekłada się na realizację celów strategicznych firmy. I trudno nie zgodzić się z tymi danymi. Podstawowym celem prawidłowego przeprowadzenia postępowania zakupowego jest osiągniecie najlepszych warunków zakupu towaru odzwierciedlających rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstwa. A firmom zależy przecież na optymalizacji procesu i realnych oszczędnościach. Szczególnie, gdy kilka […]

Jak w 10 dni zoptymalizować proces zakupowy (case study)

W firmie z branży detalicznej, która zatrudnia 30 pracowników i zawiera około 500 transakcji rocznie, Marketplanet przeprowadził projekt optymalizacji procesu zakupowego poprzez wdrożenie elektronicznych zapytań ofertowych i aukcji. Po przeprowadzeniu wewnętrznej analizy, opracowaniu szczegółowego planu zmian i rekomendacji optymalnego rozwiązania, została przeprowadzona konfiguracja platformy zakupowej. Z naszego doświadczenia wynika, że dobre przygotowanie do zmian jest podstawą efektywnej pracy nad projektem i przynosi najlepsze rezultaty w postaci rozwiązań najlepiej […]

Marketplanet przygotowany na RODO

Z dniem 25 maja 2018 zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO). Przygotowujemy Platformę Zakupową Marketplanet do nowych warunków. Platformę Marketplanet stworzyliśmy z myślą o wysokim poziomie bezpieczeństwa, co jest jednym z głównych założeń RODO. Przez ostatnie miesiące analizowaliśmy wymagania, jakie w praktyce stawiają przed nami nowe przepisy. […]

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z aktualnościami

Zapisz się

Dowiedz się więcej