Internet wkroczył na stałe w bardzo wiele dziedzin naszego życia osobistego. Powszechnym standardem są już bankowość elektroniczna, wymiana walut przez internet oraz dokonywanie w sieci różnego rodzaju zakupów, w tym odzieży czy żywności. Ze wszystkich dobrodziejstw internetu chętnie korzysta także biznes, który poprzez efekt skali zyskuje więcej, niż indywidualni użytkownicy sieci.

Statystyczny Kowalski na wykonywaniu kilku przelewów miesięcznie oszczędza godzinę, może dwie. Księgowa w dużej firmie w ten sposób zyskuje pewnie kilkanaście cennych godzin. Przeciętny obywatel wymieniając walutę w sieci oszczędzi na wakacyjnym wyjeździe kilkaset złotych. Dla przedsiębiorstwa handlującego z zagranicą, zyski z wymiany walut przez internet liczone będą w dziesiątkach tysięcy złotych rocznie. Dzięki zakupom przez internet każdy może nabyć interesujący go produkt w najkorzystniejszej cenie. Firmy szukające dostawców lub producenci szukający klientów na swoje wyroby, korzystając z portali handlowych łączących przedsiębiorstwa, mogą osiągnąć naprawdę wielkie korzyści organizacyjne i finansowe. Poznajmy je, na podstawie funkcjonowania portalu handlowego https://oneplace.marketplanet.pl, wcielając się najpierw w rolę dostawcy, a następnie kupującego.

Korzyści z używania portalu handlowego z punktu widzenia dostawców

  1. Pozyskanie nowych zleceń i klientów w nowoczesnym kanale sprzedaży
  2. Tradycyjne drogi poszukiwania klientów są czasochłonne i kosztowne. Zdarza się, że handlowiec godzinami szlifuje ofertę, następni musi jechać na drugi koniec Polski, a rezultatów w postaci kontraktu biznesowego brak. Tymczasem korzystając z portalu handlowego mamy gwarancję, że nasza oferta trafia do firmy, która jest nią zainteresowana, a wszystko to bez konieczności opuszczania biura. Swoją ofertę komunikujemy więc celniej, szybciej i taniej.
  3. Możliwość dotarcia do największych firm w Polsce. 
Często mamy w swojej ofercie produkt tak dobrej jakości, że zadowoliłby nawet najbardziej wymagających klientów. Korzystając z tradycyjnych kanałów handlowych nie zawsze mamy jednak możliwości przedstawienia naszej oferty największym firmom. Tymczasem w internecie każdy dostawca ma równe szanse i na portalu handlowym może odpowiedzieć na zlecenie dowolnej firmy, także tej największej, i wzbudzić tym samym jej zainteresowanie.
  4. Automatyczne dopasowywanie ofert do profilu firmy
. Kiedyś za odnalezienie firm, które mogą być zainteresowane naszą ofertą odpowiadali pracownicy działu handlowego. Dzisiaj wyręcza ich w tym algorytm portalu handlowego.
  5. Promowanie poprzez wyróżnienie na liście potencjalnych kontrahentów
. Najlepsze portale handlowe, w tym oneplace.marketplace.pl, wspierają działania rzetelnych i solidnych dostawców. Po przejściu procesu kilkustopniowej weryfikacji, możemy zostać certyfikowanym dostawcą i nasza oferta będzie promowana.
  6. Porządek w dokumentacji, oszczędności w budżecie. 
Korzystanie z internetowego portalu handlowego automatyzuje i upraszcza kwestie rozliczeń i obiegu dokumentacji. W ten sposób możliwa jest znaczna redukcja kosztów administracyjnych, nawet o połowę.

Korzyści z używania portali handlowych z punktu widzenia kupujących

  1. Poszerzenie listy potencjalnych dostawców o certyfikowane firmy. 
Nawet jeśli posiadamy już grono solidnych dostawców, warto zachować rozeznanie w rynkowej ofercie. Dobrze jest jednak, by analizowane przez nas oferty pochodziły tylko od film wstępnie wyselekcjonowanych, co do których można mieć zaufanie, że są w stanie zrealizować swoje zapewnienia. Taką możliwość daje nam właśnie korzystanie z portali handlowych, które prowadzą system weryfikacji i oceny dostawców.
  2. Zwiększenie dynamiki przeglądu ofert
. Tradycyjne gromadzenie i porównywanie ofert dostawców to zadanie czasochłonne. Tymczasem w portalu handlowym oferty będą dla nas gromadzone automatycznie, a ich porównanie jest łatwe, ze względu na to, że zostały przygotowane w ustandaryzowanej formie.
  3. Korzystniejsze warunki zakupu produktów lub usług
. Możliwość regularnej i szybkiej weryfikacji ofert różnych dostawców sprawia, że w każdym momencie funkcjonowania naszej firmy możemy być pewni, że produkty lub usługi kupujemy na jak najbardziej korzystnych warunkach.
  4. Rozwój współpracy z dostawcami
. Korzystając z internetowego pośrednictwa we współpracy z dostawcami zyskujemy możliwość łatwego rozwoju relacji biznesowych. Dzięki zautomatyzowaniu uciążliwych procesów związanych z zawieraniem umów, zamówieniami, fakturami i płatnościami, możemy skoncentrować się na poszerzaniu naszej współpracy, a nie na formalnościach.

Długoterminowa budowa relacji z dostawcą w oparciu o transparentny system oceny
System oceny dostawców w ramach portalu handlowego sprawia, że firmy dokładają wszelkich starań, by współpraca z nimi układała się bez zarzutów. Niekorzystna opinia od kontrahenta może bowiem rzutować na skuteczność dostawcy w poszukiwaniu nowych klientów.

Podobne