Platforma zakupowa Marketplanet v 2.6 jest aplikacją wspierającą kompleksowo procesy zakupowe w firmie. W pracach nad nową wersją oprogramowania główny ciężar położono na usability rozwiązania, tak aby było jak najbardziej interaktywne i proste w użyciu. Narzędzie to zostało zaprojektowane w taki sposób, aby dostosować je wyglądem i funkcjonalnością do potrzeb użytkownika.

„Ponieważ w naszym narzędziu codziennie wiele godzin pracy spędzają zarówno kupcy jak i dostawcy, zależy nam, aby było ono dla nich jak najbardziej przyjazne. Chcemy, aby użytkownicy traktowali je jako narzędzie ulepszające i upraszczające ich pracę. Dlatego w wersji 2.6 wdrożone zostały zmiany, które pozwolą nam to osiągnąć. Przeprowadziliśmy szereg testów usability z użytkownikami, clicktracking i eyetracking, aby uczynić Platformę prostą w użytkowaniu, mimo czasem bardzo skomplikowanego procesu, jaki wspiera ona w firmach” – podsumowuje nową wersję Robert Bonat, Członek Zarządu Marketplanet.

Platforma zakupowa Marketplanet v 2.6 posiada bogaty zakres rozwiązań, które umożliwiają wizualizację danych i dzielenie się uzyskanymi rezultatami pomiędzy użytkownikami. Mogą oni obecnie tworzyć interaktywne wykresy pozwalające na obserwowanie podstawowych parametrów KPI, badanie trendów na poziomie ich kategorii, oddziałów, czy całej organizacji w zależności od pełnionej funkcji.

Przyjazny interfejs platformy zakupowej

Dashboard to centralne miejsce, pulpit menedżerski kupca. W tym miejscu użytkownik ma dostęp do najważniejszych informacji o prowadzonych postępowaniach, zadaniach do realizacji oraz komunikatów. Może szybko zmienić wersję językową i wejść do bazy swoich kontaktów. Ma też dostęp do sekcji pomocy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Ponadto w liście powiadomień ma możliwość szybkiej akceptacji dokumentacji i wglądu do wyników postępowania.

Intuicyjna nawigacja

Automatyczne podpowiedzi ułatwią każdy kolejny krok pracy z systemem. Interaktywne komunikaty informują natomiast, na jakim etapie użytkownik znajduje się w danej chwili oraz na jakim etapie jest dane postępowanie, aukcja czy negocjacja warunków umowy.

Elastyczna konfiguracja ekranów

Dla zwiększenia wygody użytkowania w najnowszej wersji znajdziemy menu z możliwością dostosowania do ekranu, opcję przesuwania i zamykania poszczególnych elementów i mechanizm drag & drop. Dodatkowo, elastyczna konfiguracja sprawia, że Klient może sam przejąć część funkcji administracyjnych.

Rozbudowany mechanizm pomocy

Rozbudowano również mechanizm wspierający użytkowników w razie problemów. Nowe rozwiązania w narzędziu to rozbudowana wyszukiwarka, menu kontekstowe, edytowalne tooltipy i system awaryjnych powiadomień.

Strona internetowa dostawcy jako katalog

Dzięki wykorzystaniu standardu technologicznego OCI (Open Catalog Interface), oprócz budowy dedykowanych katalogów elektronicznych, możliwe jest również podłączanie zewnętrznych platform dostawcy. Przykładem użycia powyższego rozwiązania może być strona internetowa, która staje się katalogiem produktowym w Platformie Marketplanet. W ten sposób użytkownik nie musi opuszczać aplikacji, tylko bezpośrednio z jej poziomu może wybrać interesujący go produkt.

Bogata funkcjonalnie Platforma zakupowa Marketplanet v.2.6 umożliwia firmom zarządzanie całym procesem zakupowym, od poziomu strategicznego, przez działania operacyjne po szczegółową analitykę. Użytkownicy Platformy mogą zarządzać zarówno działaniami sourcingowymi, jak i na poziomie procurementu, poczynając od przygotowania planu zakupów, badania rynku, wysłania zapytania ofertowego, przeprowadzenia negocjacji, podpisania umowy, wystawienia faktury i płatności, a kończąc na analizie wyników w oparciu o raporty podsumowujące działania.

Platforma Zakupowa Marketplanet

Podobne