Liderzy zakupów oraz dyrektorzy finansowi największych polskich firm dyskutowali podczas kolejnej edycji konferencji Marketplanet OnePlace 2015 w Sopocie, o największych wyzwaniach biznesu oraz innowacyjnych drogach budowania wspólnej wartości.

„Konferencje Marketplanet OnePlace dają możliwości spotkań społeczności zakupowej, podtrzymania lub nawiązania nowych kontaktów. To także miejsce wymiany doświadczeń, co jest dla mnie szczególnie istotne wobec wyzwań czekających PKP Intercity, czyli rozbudowy zespołu zakupowego i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego na ten cel”powiedział doradca zarządu PKP Intercity, Paweł Mamcarz.

Uczestnicy konferencji dyskutowali zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak również przy stolikach eksperckich i tematycznych. Wymieniali doświadczenia, a także rozmawiali o przyszłości i nowych trendach w zakupach, szczególnie w kontekście zastosowania w nich nowoczesnych technologii informatycznych.

„Konferencja daje doskonałą okazję do konfrontacji posiadanej przez środowisko wiedzy z najnowszymi trendami w obszarze zakupowym. Pozwala na zapoznanie się innowacyjnymi narzędziami konkurencyjnymi do obecnie stosowanych przez moją firmę. Cieszę się także na możliwość rozmów przy stołach eksperckich, gdzie będziemy dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami”powiedział ekspert zakupowy dużej spółki Skarbu Państwa, Tomasz Rączkiewicz.

Z punktu widzenia ekspertów, najważniejsze jest przenoszenie nowo nabytej wiedzy oraz spostrzeżeń innych do swojej własnej organizacji.

„Możliwość posłuchania kolegów i zapoznania się z ich doświadczeniami jest dla mnie ogromną inspiracją. Z każdej konferencji, z nieoficjalnych rozmów wynoszę dla Orange nowe pomysły i rozwiązania. Jako firma działająca na trudnym, konkurencyjnym rynku w każdym obszarze działalności musimy wdrażać nowe innowacyjne rozwiązania – rolą zakupów jest więc wspieranie naszej sprzedaży, marketingu i techniki tak, aby oferta rynkowa Orange była konkurencyjna”podkreśliła Dyrektor Zakupów Orange Polska, Aleksandra Antoniuk.

„Czwarta edycja konferencji Marketplanet OnePlace udowadnia, że polskie środowisko zakupowe ewoluuje w stronę coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań procesowych i informatycznych. Uczestnicy podkreślali, że czas prostych oszczędności i prostych rozwiązań bezpowrotnie minął”dodał prezes Marketplanet Piotr Matysik.

Według niego, na zaprezentowanych przykładach pokazano, jak zaplanować, wdrożyć i rozwijać rozwiązania w obszarze zakupów. Dodatkowo prezentowano bardzo zaawansowane wdrożenia P2P.

„Na przykładach IBM czy Orange widać, jak nowoczesny proces zakupowy jest zintegrowany z innymi obszarami – finanse, księgowość (3way matching). Uczestnicy mogli się przekonać, że budowa takich rozwiązań zawsze oparta jest o wieloletnią wizję procesu w przyszłości. Jako lider polskiego rynku konsekwentnie będziemy promować te idee oraz dostarczać coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Udowodniliśmy to już integracjami rozwiązań partnerów, np. Citi, Autenti, Zoho z portalem Oneplace” – podsumował Piotr Matysik.

Konferencja odbyła się Sopocie i była kolejną organizowaną przez MarketPlanet. W 2015 r. gościli na niej przedstawiciele m.in. Citi Handlowego, KGHM, PKP InterCity, Orange Polska, Polskich Portów Lotniczych. Partnerami konferencji byli Citi Handlowy, ELO Digital Office, Autenti, IBM oraz Arrow ECS. Patronem medialnym wydarzenia była agencja ISBnews.

Marketplanet zaprezentował na konferencji również innowacyjny rynek B2B – Marketplanet OnePlace.

 

Podobne