
Wyzwania spółki w zakresie logistyki magazynowej:
- wysokie zapasy magazynowe w sieci dystrybucji oraz magazynie centralnym,
- nadmiar nieaktualnych produktów w magazynie,
- potrzeba nieprzerwanej dostępności produktów w sieci sprzedaży,
- konieczność szybkiej reakcji na zmienne oczekiwania klientów w odpowiedzi na działania konkurencji w zakresie lokowania nowych produktów.
Nasze Rozwiązania:
Celem projektu było wdrożenie metodologii oraz narzędzi informatycznych dla operacyjnego prognozowania popytu i zatowarowania sieci sprzedaży usług telefonii mobilnej wraz z telefonem i sprzętem. Projekt dotyczył strategicznego obszaru działalności sprzedażowej spółki w powiązaniu z produktami, które cechuje wyjątkowo krótki cykl życia oraz duża konkurencyjność na rynku.
Korzyści biznesowe:
- Poprawa wskaźników dostępności oczekiwanych przez rynek klientów modeli telefonów i usług z jednoczesną redukcją zaangażowania kapitału
- Ograniczenie ryzyk w zakresie utraty potencjalnej sprzedaży, spadku wartości produktów
- Wzrost sprzedaży, satysfakcji klientów, trafności zatowarowania w relacji do indywidualnych profili popytu w poszczególnych punktach sprzedaży
- Zarządzanie zatowarowaniem w oparciu o precyzyjny i sparametryzowany model statystyczny