Origami i TIM WOOD czyli po co ten e-procurement

Według danych IBRM Samar, Toyota zakończyła ubiegły rok kalendarzowy jako trzecia marka wśród czołowych sprzedawców nowych samochodów osobowych w Polsce, notując wynik na poziomie łącznie ponad 19 800 rejestracji. W marcu br. Auris, z wynikiem 797 zarejestrowanych egzemplarzy, był najczęściej wybieranym samochodem w kraju. Ponadto w ostatnim badaniu Best Global Brands przeprowadzonym przez Interbrand, Toyota po raz drugi z rzędu została ogłoszona najbardziej wartościową […]

Zarządzanie kategoriami zakupowymi w czasie dekoniunktury

Jak donoszą media, w I kw. 2013 r. odnotowano w Polsce rekordową ilość 240 bankructw. Jest to jedno z najbardziej dramatycznych następstw ogólnego pogorszenia kondycji gospodarki, akcelerowane w szczególności poprzez napędzający się łańcuch zatorów płatniczych. Czy zjawisko to ma przełożenie na strategie budowane dla poszczególnych kategorii zakupowych (asortymentowych) i czy wymaga podejmowania specjalnych działań przez osoby odpowiedzialne za zakupy w dużych organizacjach? Oczywiście tak, w stopniu adekwatnym do skali, […]

Kontrakt z sieci

Poszukiwanie nowych zleceń przypomina często szukanie igły w stogu siana. Znalezienie nowego, sprawdzonego dostawcy to często żmudny proces w „przeczesywaniu” rynku. Jak można zatem szybko znaleźć kontrakt w sieci? Najnowszym rozwiązaniem Marketplanet jest elektroniczny rynek transakcyjny – Portal Marketplanet- miejsce dla kupujących i sprzedających; firm -poszukujących nowych zleceń i kontaktów biznesowych. Portal to nowoczesne narzędzie oparte o rozwiązania powstałe na bazie wielu lat doświadczeń […]

Katalog elektroniczny w m-procurement?

Niedawno znalazłam swój pierwszy telefon komórkowy w szufladzie. Pamiętam jaką rewolucją były polifoniczne dzwonki, port podczerwieni i możliwość transmisji GPRS. I pomyśleć, że Nokia zaczynała od produkcji masy papierniczej i kaloszy… Dziś mam koreańskiego smartfona z czterordzeniowym procesorem i wielkim świecącym wyświetlaczem! Odbieram na nim pocztę z dwóch kont mailowych, płacę rachunki, mam nawet aplikację Kupony McDonald’s, a wieczorami gram w RuneMaster. Czego można chcieć więcej? No […]

dialog techniczny
25 marca 2013

Ekspert Doradztwa Strategicznego. Doktor nauk ekonomicznych (Uniwersytet Warszawski). Od 10 lat zajmuje się projektami zakupowymi. Specjalizuje się w restrukturyzacji organizacji zakupowych oraz prowadzeniu postępowań sourcingowych. Uczestniczył w wielu projektach pracując m.in. dla PKP PLK S.A., Grupa Impel, Energa-Operator S.A., KGHM Polska Miedź S.A.

Dialog techniczny, a może zwykłe badanie rynku?

O ocenie rozwiązań prawnych decyduje na pewno zakres i powszechność jego stosowania.Ta oczywista prawda dotyczy w szczególności nowych rozwiązań. Takiej ocenie podlegać może dialog techniczny, adresowany do zamawiających klasycznych. Stosowanie dialogu technicznego w praktyce sprowadza się do pozyskiwania informacji od potencjalnych wykonawców, służy prawidłowemu sporządzeniu dokumentacji przetargowej, w szczególności ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z aktualnościami

Zapisz się

Dowiedz się więcej