Kiedy rok temu planowaliśmy działania na 2019 r., mierzyliśmy się z zupełnie nową rzeczywistością. Musieliśmy wziąć pod uwagę przede wszystkim wyzwania związane z elektronizacją, niepewność zamawiających i wykonawców.
Nikt nie wiedział, co przyniosą najbliższe miesiące. Dziś – dzięki wielu podjętym wysiłkom – możemy powiedzieć, że w 2019 r. udało nam się stworzyć ekosystem zamówień publicznych oparty na ścisłej współpracy dostawców systemów, instytucji publicznych oraz doradców prawnych.

A to dopiero początek.

W Marketplanet skupiliśmy się w tym roku na kilku obszarach najważniejszych z punktu widzenia zmian w prawie. Przede wszystkim postanowiliśmy dać zamawiającym i wykonawcom udoskonalone narzędzie, które pomoże im w codziennej pracy w zgodzie z nowymi wytycznymi.

Po drugie, postawiliśmy na szkolenia przybliżające aspekty prawne elektronizacji oraz na żywą dyskusję z uczestnikami e-przetargów.

Po trzecie w końcu, skupiliśmy się na rozwoju biznesu, bo im więcej dostawców w naszej bazie oraz użytkowników naszego systemu, tym bardziej efektywne są zamówienia publiczne.

eZamawiający w nowej odsłonie

Zmiany, przez jakie przechodzą wszyscy uczestnicy przetargów publicznych, wymagają także zmian w narzędziach, z których korzystają. Zatem i my wprowadziliśmy wiele nowości do naszego eZamawiajacego.

Przede wszystkim pracujemy nad zupełnie nową odsłoną platformy – bardziej intuicyjną, łatwiejszą w obsłudze, przejrzystą. Już dziś korzystać można z nowego kreatora postępowań. Wprowadzamy także możliwość tworzenia postępowań przetargowych z wykorzystaniem własnych formularzy zamawiających – to dziś jedyna taka oferta na rynku.

Dodatkowo, nasza platforma będzie wykorzystywać Business Intelligence, które pomagają zamawiającym na każdym kroku tworzenia postępowania i oceny ofert. Podpowiadają najlepsze rozwiązania i kryteria, dzięki czemu pozwalają oszczędzić czas i pieniądze.

To nie wszystko.

Zamawiający dostali od nas także zupełnie nową ofertę, uszytą pod potrzeby rodzące się wraz ze zmianami w prawie. Wzięliśmy pod uwagę oczekiwania i jak najmniejszego, i jak najszerszego wsparcia w procesie e-przetargów.

Nie zapomnieliśmy także o wykonawcach. Specjalnie dla nich uruchomiliśmy narzędzie pozwalające na sprawdzenie, czy mają na swoich komputerach zainstalowane wszystkie niezbędne komponenty do tego, aby podpisać podpisem elektronicznym składaną w e-przetargu ofertę.

Co ważne, nieustająco dbamy o to, aby e-przetargi przebiegały w całkowicie bezpieczny sposób, oferty nie zostały otwarte czy w jakikolwiek sposób zmodyfikowane przez niepowołane osoby. Tym samym chronimy tajemnice handlowe przedsiębiorstw i wszelkie dane, które w toku postępowań przetargowych wymieniane są między firmami.


>> Poznaj platformę eZamawiający >>


Szkolenia, dyskusje, ekosystem

W naszej pracy od wielu lat opieramy się przede wszystkim na doświadczeniu – użytkowników systemu, uczestników przetargów publicznych.

Dlaczego?

eZamawiający ma być wsparciem i pomocą w codziennej pracy, zwłaszcza teraz, w dobie tak dużych zmian związanych z nową ustawą Prawo zamówień publicznych oraz z wprowadzeniem elektronizacji.

To dlatego eksperci Marketplanet w 2019 r. skoncentrowali się z na dialogu z zamawiającymi i wykonawcami. Zorganizowaliśmy ponad 100 spotkań i warsztatów z jednostkami publicznymi, partnerami, podczas których szkoliliśmy, doradzaliśmy, opowiadaliśmy o zmianach w eZamawiającym i słuchaliśmy, czego w zakresie e-przetargów zamawiający jeszcze potrzebują.

Na podstawie wniosków z tych spotkań wprowadzamy modyfikacje do naszego systemu, a także tworzymy ebooki, w których odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania.

Dodatkowo rozpoczęliśmy bardzo owocną współpracę technologiczną i merytoryczną z firmami technologicznymi, kancelariami prawnymi oraz wydawnictwami branżowymi.

Dzięki niej w 2019 r. przygotowaliśmy wiele pożytecznych materiałów oraz funkcjonalności, które pomagają uczestników przetargów publicznych w codziennych obowiązkach, a w 2020 r. zapewnimy zamawiającym i wykonawcom naprawdę pokaźną liczbę ciekawych wydarzeń i rozwiązań.

Większa baza dostawców, szersze grono użytkowników

2019 roku to był dla nas także czas bardzo intensywnego rozwoju naszej siatki klientów i kontrahentów.

Dziś mamy w naszej bazie dostawców 50 tysięcy aktywnych firm, a liczba użytkowników naszego systemu wzrosła o 2 tysiące! Każda z tych osób i instytucji to dla nas nowe doświadczenia biznesowe, nowe możliwości dla uczestników przetargów i kolejny potencjalny oferent. Nasz ekosystem się rozrasta, na czym korzystają wszystkie strony e-przetargów.

Patrząc wstecz na ostatnie 12 miesięcy, przyznajemy, że był to bardzo intensywny czas. I dla nas, i dla instytucji publicznych, i w końcu – dla ustawodawcy. Z prawdziwą satysfakcją stwierdzamy, że dzięki współpracy z zamawiającymi, wykonawcami i doradcami w wielu dziedzinach dziś jesteśmy przynajmniej kilka kroków bliżej do pełnej elektronizacji przetargów i do efektywnego korzystania z jej dobrodziejstw.

Podobne