
W firmie z branży detalicznej, która zatrudnia 30 pracowników i zawiera około 500 transakcji rocznie, Marketplanet przeprowadził projekt optymalizacji procesu zakupowego poprzez wdrożenie elektronicznych zapytań ofertowych i aukcji.
Po przeprowadzeniu wewnętrznej analizy, opracowaniu szczegółowego planu zmian i rekomendacji optymalnego rozwiązania, została przeprowadzona konfiguracja platformy zakupowej.
Z naszego doświadczenia wynika, że dobre przygotowanie do zmian jest podstawą efektywnej pracy nad projektem i przynosi najlepsze rezultaty w postaci rozwiązań najlepiej dopasowanych do specyfiki oraz rozmiarów firmy.
Jakie były cele projektu?
Przeprowadzony projekt miał za zadanie:
- wygenerowanie dodatkowych oszczędności dla firmy,
- optymalizację wszystkich procesów zakupowych oraz pracy Kupców,
- transparentne i szybkie pozyskiwanie nowych dostawców,
- skrócenie czasu wyboru dostawców,
- skuteczną e-komunikacja z rynkiem dostawców.
Nowa przestrzeń, która powstała w firmie obejmuje moduł zapytań ofertowych oraz moduł aukcji elektronicznych. Ma też wygodne połączenie ze strefą dostawców Marketplanet OnePlace. Dzięki temu rozwiązaniu wprowadzono efektywną komunikację z rynkiem dostawców na portalu Marketplanet OnePlace.
Użytkownicy nowej platformy skorzystali również z kompleksowego szkolenia, które pomogło im lepiej odnaleźć się w nowych realiach i sprawnie korzystać z rozwiązania. W pierwszych 3 miesiącach firma przeprowadziła 15 postępowań na platformie.
Jakie efekty przyniosło wdrożone rozwiązanie?
Do tej pory w ramach projektu wygenerowano średnio 25% oszczędności i zarejestrowano aż 335 nowych dostawców. Cały proces wdrożenia projektu zajął jedynie 10 dni.
Inwestycja w nowe rozwiązanie szybko się zwraca, a projekt pokazał, że z platformy zakupowej mogą korzystać zarówno duże, jak i średnie oraz małe przedsiębiorstwa.