
Orange Polska uruchomił na platformie Marketplanet OnePlace program autofakturowania dostawców.
Mniej kosztów i błędów
Autofaktura to innowacyjne rozwiązanie kierowane do kontrahentów, wystawiających cykliczne faktury obciążające Orange Polska. Z chwilą przystąpienia do programu, faktury te wystawiane są automatycznie na dedykowanej dla dostawców platformie internetowej, a następnie przesyłane do systemu księgowego Orange. Po ich zatwierdzeniu następuje automatyczna zapłata zgodna z terminem płatności na umowie.
Beneficjentem automatyzacji procesu są obydwie strony – rozwiązanie pozwala oszczędzić czas związany z oczekiwaniem na płatności, wyeliminować błędy związane z ręcznym wystawianiem faktur oraz zmniejszyć koszty związane z drukiem i wysyłką.
Projekt rozpoczął się w sierpniu 2014 roku, a jego inicjatorem było Centrum Operacji Księgowych we współpracy z Zarządzaniem Dostarczaniem Usług Orange Polska. Obecnie trwa proces podłączania nowych dostawców do programu. Zgodnie z planem, pod koniec roku z rozwiązania będzie korzystać ponad 2000 kontrahentów wystawiających faktury/ rachunki do Orange Polska SA.