Zbuduj szkolenie na podstawie modułów tematycznych z trzech poziomów

Zbuduj szkolenie jak najbardziej dopasowane do potrzeb Twojej organizacji.
Sam decydujesz, ile ma trwać szkolenie (od 1 do 3 dni)
i z jakich modułów ma się składać.

Każdy moduł tematyczny trwa 4 godziny. Jedno szkolenie może obejmować moduły ze wszystkich poziomów
lub tylko tych wybranych przez Ciebie.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem, skontaktuj się z nami
wysyłając wiadomość na adres mailowy
info@marketplanet.pl

Przykład konfiguracji szkolenia 3-dniowego

Dzień 1

  • Procedury zakupowe
  • Efektywność kupca

Dzień 2

  • Dźwignie oszczędności w zakupach
  • Skuteczny wybór dostawcy

Dzień 3

  • Zarządzanie projektami zakupowymi
  • Zarządzanie kategorią asortymentową

MODUŁY TEMATYCZNE NA POZIOMIE PODSTAWOWYM

1. WSTĘP DO ZAKUPÓW

  • Wprowadzenie do tematyki zakupów – definicje, miejsce i rola zakupów w organizacji, modelowy proces zakupowy, kwalifikacja i ocena dostawcy, całkowity koszt posiadania (TCO)
  • Identyfikacja potencjalnego ryzyka w procesie zakupowym – pozycjonowanie dostawców w macierzy Kralijca, ryzyka związane z obszarem zakupów

2. STRATEGIE ZAKUPOWE

  • Cele tworzenia i ocena strategii zakupowych oraz siła przetargowa nabywców i dostawców – zadania i cele strategii, cechy dobrej strategii, wybór strategii, elementy wpływające na siłę przetargową obu stron, krótko o kluczowych wskaźnikach efektywności (KPI)
  • Klasyfikacja strategii zakupowych według liczby dostawców
  • Klasyfikacje strategii zakupowych – ze względu na przedmiot zakupów, obszar geograficzny, podmiot zakupów, model relacji dostawca-odbiorca

3. SKUTECZNE NEGOCJACJE

  • Style i postawy negocjacyjne – Style/postawy kooperacyjne, rywalizacyjne, rzeczowe – charakterystyka i porównanie
  • Strategie i techniki negocjacyjne – strategie oparte na macierzy (współpraca-walka, aktywność-bierność), opis kilku podstawowych techniki negocjacyjnych
  • Przygotowywanie się do negocjacji oraz cechy dobrego negocjatora – dodatkowo błędy popełniane w trakcie negocjacji oraz kwestia etyki negocjacji

4. WYBÓR DOSTAWCY

  • Kwalifikacja i wybór dostawcy – znaczenie procesu kwalifikacji dostawców, jakie elementy należy analizować, narzędzia kwalifikacji dostawców, proces wyboru dostawców
  • Ocena dostawcy – rodzaje oceny (okresowa regularna), narzędzia oceny dostawców
  • Baza dostawców – definicje oraz strategie zarządzania

5. PROCEDURY ZAKUPOWE

  • Modelowy proces zakupowy – szczegółowy opis procesu: planowanie, przygotowanie zapotrzebowania, postępowanie zakupowe, realizacja zamówienia, ocena dostawców; zamknięty cykl zakupów – podział na działania strategiczne (sourcing) i operacyjne (procurement)
  • Dokumentacja w procesie zakupowym – podział i charakterystyka dokumentów, tworzenie dokumentacji procesowej

6. NARZĘDZIA ELEKTRONICZNE

  • Technologia IT w zakupach – e-sourcing i e-procurement oraz systemy/narzędzia IT występujące w ramach tych działań
  • eRFX – omówienie zapytań ofertowych (RFI, RFP, RFQ) , schemat procesu zakupowego wspieranego eRFXami, charakterystyka systemów ERP
  • Aukcje elektroniczne – rodzaje aukcji elektronicznych (angielska, dynamiczna itp.) oraz charakterystyka e-aukcji

Centrala w Polsce

Marketplanet (Otwarty Rynek Elektroniczny)

ul Domaniewska 49

Trinity Park III

02-672 Warszawa

Pokaż na mapie

info@marketplanet.pl

(+48) 22 576 88 00

Biuro w Szwecji

Marketplanet (Otwarty Rynek Elektroniczny)

Augustendalsvägen 24

131 52 Nacka Strand

Stockholm - SWEDEN

Pokaż na mapie

Napisz do nas

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z aktualnościami

Dowiedz się więcej