Firma Marketplanet posiadająca ugruntowaną pozycję rynkową w kategorii obsługi procesów zakupowych została partnerem wdrożeniowo-sprzedażowym firmy Qlik, lidera rozwiązań Business Discovery na rynku systemów Business Intelligence ułatwiających użytkownikom analizę danych i wspomagających podejmowanie decyzji biznesowych.

Marketplanet jest dostawcą rozwiązań informatycznych w zakresie optymalizacji procesów zakupowych. Firma świadczy również usługi ułatwiające procesy sprzedażowe. Dzięki współpracy z Marketplanet rozwiązania QlikView i Qlik Sense staną się szerzej dostępne dla firm korzystających z rozwiązań do obsługi procesów zakupowych.

Zawierając partnerstwo z firmą Qlik, Marketplanet będzie mógł zaoferować swoim obecnym i przyszłym klientom najwyższej klasy rozwiązania Business Intelligence oparte o platformy QlikView lub Qlik Sense. Dzięki uatrakcyjnieniu oferty firma Marketplanet odpowiada również na zmieniające się zapotrzebowanie rynku w zakresie lepszej analizy danych.

 „Oprogramowanie QlikView pozwoli naszym klientom na zaprezentowanie danych gromadzonych w procesach zakupowych i okołozakupowych. Nasi klienci, wdrażając platformę zakupową Marketplanet, coraz częściej decydują się na pełnozakresowe obsłużenie procesu zakupowego, od planowania rzeczowo–finansowego poprzez organizację projektów zakupowych, wyłanianie dostawców do wymiany dokumentów takich jak zamówienia czy faktury z dostawcami,” – mówi Piotr Matysik, prezes Marketplanet.

Pełne obsłużenie procesu zakupowego w systemach sprawia, że w gromadzi się w nich coraz więcej danych, które można przetwarzać, analizować i prezentować w nowoczesnej formie. Daje to klientom Marketplanet nowy potencjał w sferze planowania zakupów, zarządzania relacjami z dostawcami czy tworzeniem i obserwacją wskaźników KPI w tym obszarze.

Jednym z elementów współpracy pomiędzy firmami będzie zbudowanie przez Marketplanet platformy analitycznej, wspierającej pełen proces zakupowy. Obecnie proces jest obsługiwany przez autorską platformę zakupową firmy oraz system Marketplanet OnePlace[1].

Firmy będą współpracowały ze sobą także na gruncie marketingu oraz sprzedaży. Marketplanet,  jako partner firmy Qlik w zakresie sprzedaży i wdrożenia rozwiązania, uzyska pomoc techniczną we wprowadzaniu platformy analitycznej na rynek. Ponadto Qlik wesprze edukację i certyfikację ekspertów firmy w zakresie sprzedaży i budowania nowoczesnych rozwiązań analitycznych bazujących na swoich produktach.

„Współpraca z Marketplanet otwiera możliwość sprzedaży naszych rozwiązań na rynku obsługi procesów zakupowych. QlikView pozwala na łączenie danych, tworzy proste, zrozumiałe wizualizacje powiązań między informacjami pochodzącymi z wielu, nawet skomplikowanych źródeł danych. Qlik Sense natomiast daje użytkownikom możliwość tworzenia atrakcyjnych wizualizacji danych, które nie tylko ułatwiają raportowanie, ale również dają im nowe, dokładniejsze spojrzenie na swój biznes. Dzięki współpracy z doświadczonym zespołem wdrożeniowym Marketplanet i dodaniu do tego możliwości, które daje QlikView i Qlik Sense jesteśmy przekonani, że zapewnimy obecnym i przyszłym klientom nową, wyższą jakość,” – powiedział Piotr Kowal, Sales Support Team Leader w firmie Qlik.

Firmy zawarły partnerstwo w zakresie Solution Provider Partner, które obejmuje między innymi wprowadzanie na rynek, sprzedaż oraz opracowywanie rozwiązań opartych na QlikView i Qlik Sense. Umowa została zawarta w grudniu 2014 roku.

 ***

O Qlik

Qlik – to lider wśród rozwiązań Data Discovery. Dostarcza intuicyjne rozwiązania do samodzielnego tworzenia wizualizacji danych i analiz. Już 33 tysiące klientów korzysta z rozwiązań Qlik  do wydobywania znaczenia informacji z wielu różnych źródeł, eksplorując ukryte zależności pomiędzy danymi, które prowadzą do odkrywczych wniosków i pomysłów. Qlik z główną siedzibą w Radnor w Pensylwanii ma biura na całym świecie i ponad 1 700 partnerów w ponad 100 krajach.

 

[1] Platforma Marketplanet OnePlace usprawnia kontakt obu stron transakcyjnych – dla kupującego ułatwiając działania od momentu analizy rynku, przez wybór dostawcy, aż po dokonanie płatności, a dla sprzedających wyszukiwanie i selekcję szans sprzedażowych czy też złożenie oferty i zawarcie umowy.