Poszukiwanie nowych zleceń przypomina często szukanie igły w stogu siana. Znalezienie nowego, sprawdzonego dostawcy to często żmudny proces w „przeczesywaniu” rynku. Jak można zatem szybko znaleźć kontrakt w sieci?

Najnowszym rozwiązaniem Marketplanet jest elektroniczny rynek transakcyjny – Portal Marketplanet- miejsce dla kupujących i sprzedających; firm -poszukujących nowych zleceń i kontaktów biznesowych. Portal to nowoczesne narzędzie oparte o rozwiązania powstałe na bazie wielu lat doświadczeń w projektach wspierających działy zakupów w firmach.

Znaleźć kontrakt – co dają elektroniczne rynki?

Jednym zdaniem –  możliwość  dokonywanie szybszych, bezpiecznych transakcji biznesowych.

1. Oszczędność  czasu potrzebną na analizę rynku lub dotarcie do klienta. I tak, dla kupującego będzie to dostęp do sprawdzonych i odpowiednio sklasyfikowanych dostawców, dla sprzedającego  to miejsce promocji swojej oferty i pewność, że dotrze ona dokładnie do potencjalnych nabywców.

2. Bezpieczeństwo. Podstawowa weryfikacja dostawców niejako przerzucana jest na operatora elektronicznego rynku… Najczęściej operatorzy korzystają w tym celu z danych dostarczanych przez wywiadownie gospodarcze. Firmy są sprawdzane pod kątem legalności i rzetelności działania. Sprawdzana jest także historia współpracy z innymi podmiotami na rynku – co ma miejsce w Portalu Marketplanet. Firma, która współpracowała z dużą organizacją będzie cieszyła się większym zaufaniem innego podmiotu na rynku.

3. Niskie koszty.  Ile czasu zajmuje Ci pozyskanie nowego klienta lub analiza rynku w celu znalezienia nowego dostawcy. W przełożeniu, opłata za dostęp do możliwości elektronicznego rynku wydaje się niewielka- dostęp do ogłoszeń na polskim rynku to średnio 500 zł w ciągu roku (na Portalu Marketplanet – 449 zł, czyli 1,23 zł dziennie, a przecież większość firm każdego tygodnia znajduje ciekawe ogłoszenia, na które może złożyć oferty).

4. Niskie ryzyko inwestycji. Każdy liczący się rynek elektroniczny oferuje bezpłatny okres próbny. To moment, kiedy możesz sprawdzić, czy nowe rozwiązanie wniesie wartość dodaną. Na pytanie, dla jakich firm jest przeznaczony elektroniczny rynek – odpowiedź jest prosta, dla wszystkich. W zależności od branży jednak ilość interesujących ogłoszeń będzie się różniła. Zawsze pytaj o okres próbny…i wykorzystaj ten czas na zbadanie możliwości nowego rozwiązania.

5. Informacje, które nas interesują. Na elektronicznym rynku mamy dwie strony transakcji – firmy, które chcą coś kupić i umieszczają swoje ogłoszenia i firmy, które sprzedają – one szukają interesujących ogłoszeń i promują swoje usługi. Dwie strony potrzebne do realizacji transakcji. Czyli prawie mamy sukces…, ale „prawie robi różnicę”…

kluczem do sukcesu jest otrzymanie tylko interesujących informacji. Natłok informacji, jakimi jesteśmy bombardowani każdego dania, sprawia, że wzrasta na znaczeniu segregacja informacji.

Określenie, co Cię interesuje – to kluczowy moment na elektronicznym rynku.  Nawet najlepsze, najbardziej nowoczesne  narzędzie samo nie dostosuje się w 100% do Twoich potrzeb. Trzeba poświęcić chwilę czasu i określić, jakie ogłoszenia chcesz dostawać, jacy dostawcy Cię interesują. Im podejdziemy dokładniej, tym wyniki wyszukiwania będą bardziej satysfakcjonujące. Lepiej dostać mniej ogłoszeń, które idealnie spełnią Twoje wymagania niż wiele ogłoszeń, które będą „prawie” pasowały.

***

6. Elastyczność. I jeszcze jedno…dzisiaj kupujesz,  a za chwilę chcesz coś sprzedać…na portalu przy pomocy jednego kliknięcia jesteś…. no właśnie…kupującym, sprzedającym… Ty decydujeszi klikasz…

Więcej o Portalu Marketplanet na portal.marketplanet.pl

Podobne