Dzisiejsze zakupy to filozofia dostarczania wartości dla firmy, codzienne poszukiwanie nowych rozwiązań. Nie wystarczy już tylko kupować, pełnić funkcję zaopatrzenia na rozkaz klienta wewnętrznego – te czasy minęły.

Jako zakupowcy, musimy być częścią rozwiązania, elementem zespołu, który pracuje już na etapie koncepcji zakupu, wymyślenia produktu/zdefiniowania potrzeby. Jesteśmy potrzebni na etapie R&D, wstępnych badań nad pomysłem. Tutaj nasza wiedza o tym, co można, a czego nie można, jak to sprawdzić , jak optymalizować specyfikację i z jakimi dostawcami pracować jest bezcenna. Zadawanie pytań „dlaczego” winno stać się codziennością – jedno „dlaczego”, może przekładać się na milionowe oszczędności – specyfikacja funkcji jest kluczem do sukcesu.

Nowoczesny rynek transakcyjny, czyli ogół czynności, procesów, narzędzi wspierających działania kupujących i sprzedających to:

  • Co ?
  • Ile ?
  • Od kogo ?
  • Dlaczego ?
  • Za ile ?
  • Jak szybko ?

Większość zapyta, a gdzie wiedza o rynku i kategorii ? Celowo o tym ani słowa, gdyż uważam iż znając sposób, optymalne narzędzia analityczne i wspierające, kategorii można nauczyć się w 3 miesiące. (Kiedyś CPO BP powiedział mi, że jego celem jest zmiana zaopatrzeniowca na kategorii co 6 miesięcy – maksymalnie co rok, aby generować nowe pomysły, być innowacyjnym). Jednym słowem z nowoczesnego zakupowca, da się zrobić zaopatrzeniowca, a z dobrego zaopatrzeniowca w wąskiej kategorii zrobienie nowoczesnego zakupowca jest znacznie trudniejsze…

Dziś jako autor rozwiązania IT, ale także partner światowych potentatów potrafimy wykorzystać nasz potencjał doradczy, tworząc i efektywnie wdrażając doskonale znane nam narzędzia. Zaczynamy od budowy strategii, a tak naprawdę od wglądu w organizację co i jak robi i czy aby na pewno robi to optymalnie. Z ponad 12 lat doświadczeń MP wynika, iż sprytne oko doświadczonego człowieka z „zewnątrz”, zawsze dostrzeże obszary do optymalizacji.

Dziś potencjał mają elektroniczne rynki poprzez dedykowane portale, gdzie spotyka się kupujący ze sprzedającym to obszar innowacji i dodatkowej wartości. Portal Marketplanet – szybko, tanio, pewnie – bez względu na lokalizację, wielkość firmy, strefę czasową, Zapytanie ofertowe skierowane do rynku, na które zgłasza się 30 dostawców, po dwóch godzinach od opublikowania … sprawdzona baza dostawców, bezpieczne transakcje i przejście za pomocą jednego przycisku z pozycji kupującego na sprzedającego lub odwrotnie… marzenia się spełniają…

Sourcing i Procurement – z literką „e” na początku, wsparty znaczącą ekspertyzą procesową – to czym się zajmujemy i jesteśmy w tym najlepsi na polskim rynku. Dzisiaj trzeba mieć otwarty umysł, znać proces, mieć odpowiednie narzędzia i stać się „częścią rozwiązania” – być innowacyjnym. Jako zespół wspieramy całość procesów między kupującymi i sprzedającymi, generując innowacyjność dla naszych klientów – i o tym ten blogu, gdzie będziemy się dzielić naszymi pomysłami,  ofertą – a przede wszystkim naszym ponad 12-letnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów o niebagatelnym ROI.

Podobne